Optimer din hjemmesides synlighed med SEO

I dag bliver det mere og mere centralt for virksomheder at kunne fange flere potentielle kunder via deres hjemmeside. Mange søger i Google, når man skal finde en ny virksomhed, der kan hjælpe med at løse det behov, man har. Det kan være en ny dygtig dyrelæge i området, man gerne finde, fordi ens hund skal vaccineres. Det kan også være, at du har brug for nye drinksglas til den fest, du skal holde på lørdag. Mulighederne er mange. Da der er mange virksomheder, der tilbyder de samme produkter til kunden, er det vigtigt at få kunden til at vælge dem. Ordet SEO står for Search Engine Optimization og er, som det lyder, et udtryk for, hvor stor synlighed virksomhedens hjemmeside har i søgemaskinerne. Her gælder det om at ligge højt, sådan at de besøgende lægger mærke til linket. Denne optimering sker over tid og skal altid forbedres, hvis man vil ligge i toppen af listen, når folk søger efter det pågældende behov.

SEO kan skabe forretningssucces

Ved optimering af synligheden er det vigtigt at benytte de ord, som folk søger på inde i teksten på den pågældende hjemmeside. På den måde er der en sammenhæng, og derudover er det også centralt at lave META tags. Så der skal både laves noget på selve hjemmesiden, samt der skal være styr på de vigtige tags i koden. Da denne optimering kan være med til at skabe stor succes for forretningen, tilbyder mange specialiserede virksomheder nu hjælp til dette. Derved kan man få den mest optimale løsning, da de fleste er eksperter inden for området og kan holde øje med eventuelle ændringer fra Google. Hjemmesider bliver ofte gået igennem af robotter, der afgør hvor ideelt hjemmesiden er for specielle søgninger og opretter herefter en liste med den bestemte placering alt efter hvor god optimering, der findes. Det gælder om at ligge i toppen og blive set.

Med SEO kan Google aflæse dig

Det handler meget om keywords og placering af disse i forskellige tekster. Samtidig er det centralt, at kodningen af hjemmesiden er optimeret på den korrekte måde med vigtige tags. Jo mere korrekt siden er opbygget, jo nemmere kan Google aflæse, hvad den præcise hjemmeside handler om. Derudover er det vigtigt, at de mange links er lavet på den rigtige måde, der igen gør det nemmere for Google at indeksere. De korrekte måder for at lave alt dette på kan hele tiden ændre sig, så det er centralt at holde øje med algoritmerne. På Google vil man gerne have sin virksomheds hjemmeside til at ligge, der hvor den bliver set. Her er skal man have tilpasset sit titletag og metabeskrivelse sådan, at de besøgende for det bedste indtryk af siden, og at det derved kan ramme lige præcis deres behov. Som besøgende har man ofte større tiltro til de sider, der befinder sig øverst i søgeresultatet, og man bevæger sig meget sjældent om på 7 side af søgningerne. Endvidere er det vigtigt, at teksterne er unikke.

Hans Thurah

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *